Etter en nydelig hotellfrokost kunne NIHFs sponsorsjef, Jon Thore Thorstensen, ønske både nye og gamle samarbeidspartnere velkommen til sesongens andre partnertreff på Quality Hotel 33.
Thomas Hallem Kristiansen, kommersiell leder i Norsk Topphockey (NTH) åpnet ballet med å presentere Pride Week, et samarbeid med Oslo Pride som har som mål å:
- Åpne alle deler av ishockeyen for et mer mangfoldig publikum.
- Gjøre nytt publikum trygge på at de er velkomne på disse arenaene.
- Vise tydelig og troverdig at inkludering og mangfold er verdier som hele EHL bryr seg om.
- Øke interessen for ishockey.
- Være en døråpner for at andre idrettsgrener skal jobbe mer strategisk med mangfold og inkludering.
Les mer om samarbeidet her.
Deretter var det Kai Johnsen, daglig leder i Rørlegger på hjul sin tur til å ta ordet. Johnsen holdt en interessant presentasjon hvor han fortalte om visjonen for det nye samarbeidet med NIHF, målgruppen barn og ungdom, samt deres erfaring med sponsorat i andre idretter som ski og håndball.
Nestemann ut var vår egen utviklingskonsulent Vetle Dalberg, som ga forsamlingen en lærerik og interessant innføring i hvordan NIHFs sportsavdeling jobber med rekruttering og utvikling. Vetle snakket blant annet om hvorfor ishockey er verdens beste barneidrett, og hvordan vi må jobbe for å skape ishockeyglede for alle.
Avslutningsvis kunne Henning Handå fra mediebyrået Mindshare gi oss et tallrikt innblikk i norsk ishockey. I tillegg til å fortelle litt om vekst- og innsiktsplattformen Hockeypuls, samt gjennomførte og planlagte publikumsundersøkelser, snakket Handå også om veien videre og hvordan vi skal klare å doble interessen rundt norsk hockey innen få år.
Tusen takk for i dag, til den fantastiske gjengen med engasjerte samarbeidspartnere vi er så heldige å ha med på laget vårt. Vi håper dere fikk utbytte av å tilbringe formiddagen sammen med oss. Vi sees igjen til neste samling i mars!