Norsk Ishockey / 2024 / SFF blir ny samarbeidspartner
SFF blir ny samarbeidspartner

SFF blir ny samarbeidspartner

Vi gleder oss over å dele nyheten om at Norges Ishockeyforbund og SFF har inngått en samarbeidsavtale.

SFF AS ble etablert i Sandnes i 1991 med fire ansatte, og har med tiden blitt den ledende og største privateide rørgrossisten i Skandinavia. SFF leverer rør og rørdeler til energi- og industrisektoren, hvor hovedapplikasjonene er onshore, offshore, subsea og fornybar energi.

Selskapet har under grûnder, hovedaksjonær og styreleder Tore Christiansens ledelse, vokst fra ett salgskontor og lager, til å bli et konsern med ca. 130 ansatte fordelt på 10 salgskontor og lager i 9 land. SFF Gruppen har fremdeles sitt hovedkontor strategisk plassert i Sandnes, som ligger i umiddelbar nærhet til Stavanger – hovedsetet for energibransjen i Norge.

SFF Gruppen er anerkjent for sitt gode og inkluderende arbeidsmiljø, samt sitt fokus på miljø, bærekraft, sterke samfunnsengasjement og alternative rekruttering. 20% av arbeidsstokken skal til enhver tid være rekruttert alternativt. For SFF betyr det mennesker med såkalt "hull i CV'en" av ulike årsaker, samt rekruttering via aktører som NAV, Byprestene i Sandnes, Crux, Arbeid med bistand og "jungeltelegrafen". SFF er stolte av å gi alle mennesker en sjanse til å delta aktivt i arbeidslivet etter sine egne forutsetninger. For dette er de blitt tildelt en rekke priser, og blitt besøkt av både politikere og kongehus. 

Besøk SFF sin hjemmeside her


I fjor høst kom SFF inn som NIHFs samarbeidspartner knyttet opp mot U20-landslaget.

— Da vi inngikk et samarbeid med Norges Ishockeyforbund i fjor høst, var det av to grunner. Vi ønsket å sjekke av responsen på profilering mot landslagene, og samtidig benytte anledningen til å strekke ut en hånd i en vanskelig tid med økonomiske utfordringer for forbundet, forteller Tore Christiansen.

— Vi ble profilert på U20-landslaget under VM i Gøteborg, og fikk overaskende god respons fra flere hold. Vårt selskap er til stede i flere markeder hvor hockeyen har langt større oppslutning enn her hjemme, og det resulterte i mange og hyggelige tilbakemeldinger da vår tilstedeværelse på drakten ble observert. Spesielt fra våre kunder i Canada da vi holdt USA til 0-0 i første halvdel av kampen, fortsetter han.

— Den positive responsen gjør at vi nå ønsker å inngå en ny avtale, og denne gang med herrelandslaget. Selv om klubbtilhørigheten min aldri er å betvile, er det samtidig viktig at vi alle anerkjenner at landslagene er våre viktigste ambassadører, både nasjonalt og internasjonalt, avslutter Christiansen.

— Vi er utrolig glade over å ha fått på plass denne avtalen med SFF, og ser frem til å fortsette det gode samarbeidet, sier NIHFs sponsorsjef, Jon Thore Thorstensen.