Norsk Ishockey / 2024 / ABK-Qviller ny samarbeidspartner
Sponsorsjef i NIHF, Jon Thore Thorstensen og Hilde Eriksen, markedssjef i ABK-Qviller.
Sponsorsjef i NIHF, Jon Thore Thorstensen og Hilde Eriksen, markedssjef i ABK-Qviller.

ABK-Qviller ny samarbeidspartner

Norges Ishockeyforbund og ABK-Qviller har inngått en samarbeidsavtale.

ABK-Qviller er Norges største distributør av varmepumper, varmeopptak, aircondition og befuktning, og leverer klimavennlige, energismarte løsninger for oppvarming og klimatisering av boliger og næringsbygg. I tillegg har de spesialisert seg på moderne systemer for effektiv varmefordeling i byggene. En egen avdeling for Infrasektoren leverer toppmoderne utstyr relatert til energiopptak og utstyr for boring av energibrønner og fundamentering.

ABK-Qviller er en del av det svenske selskapet NIBE Industrier AB og er importør av og representant for NIBEs vannbårende varmepumper i Norge. De opererer kun i B2B-segmentet, og deres kunder er rørleggere, faghandlere, entreprenører og profesjonelle utbyggere over det ganske land. En del av deres filosofi er at kundekontakt gjøres best lokalt, og derfor er det etablert regionskontorer på 9 sentrale steder i tillegg til hovedkontoret i Oslo; Hamar, Bergen, Stavanger, Ålesund, Trondheim, Bodø, Fredrikstad, Larvik og Grimstad.

Besøk ABK-Qviller sin hjemmeside her

 

ABK-Qviller har import- og distribusjonsavtale for luft-luft varmepumper av merket Toshiba, og har i løpet av de siste 25 årene bygget opp en solid merkevare med høy kjennskap og preferanse i det norske markedet. Grunnet høye strømpriser har salget av varmepumper vært i meget sterk vekst de siste årene. I fjor ble det solgt 150 000 varmepumper, hvorav 90% er i luft-luft kategorien. I dette segmentet har Toshiba fått et godt fotfeste.

Toshiba-monterte varmepumper i Norge sparer forbrukere og miljøet for mer enn 1 TWh strøm, noe som er mer enn forbruket i Stavanger eller Bærum kommune.

— Toshiba har vært en sterk pådriver når det gjelder produktutvikling både teknisk og designmessig. På det sistnevnte ser vi nå en tydelig differensiering i markedet med modellene Signatur og Ask. De som ikke ønsker «en hvit kasse» på veggen, kan nå velge modeller som passer inn med deres interiør, forklarer markedssjef i ABK-Qviller, Hilde Eriksen.

Les mer om Toshiba her

 

— Vi gleder oss enormt til å samarbeide med Norges Ishockeyforbund. NIHF står for verdier vi selv har i vårt verdisett, blant annet at de er ekte og engasjerte. Det var også viktig for oss å finne et sponsorobjekt som matchet Toshibas kreative konsept; Vinteren blir bedre for de som er riktig utstyrt for den, forteller Eriksen.

— Et annet viktig kriterium var publikumsvennlighet, høyt tempo og topp underholdning, da vi ønsker å få med våre kunder på spennende kamper og arrangementer, legger hun til.

Sponsorsjef i Norges Ishockeyforbund, Jon Thore Thorstensen, gleder seg over å ha fått på plass ABK-Qviller som ny samarbeidspartner.

— Vi er kjempefornøyde med å ha signert denne avtalen og gleder oss stort til å ta fatt på samarbeidet. Vi er både stolte og ydmyke over at ABK-Qviller ønsker å være en del av laget vårt og ønsker de hjertelig velkommen til ishockeyfamilien, sier Thorstensen.

Kontaktpersoner:

Jon Thore Thorstensen, sponsorsjef i Norges Ishockeyforbund, tlf. + 47 924 82 830.

Hilde Eriksen, markedssjef i ABK-Qviller, tlf. +47 951 16 376.