Dagsrapporter VM

Dagsrapporter fra VM Divisjon 1 2013 for kvinner.

Skrevet av Manager Tone Smestad

Fredag 12. April God stemming til frokost kl. 8.45 i dag. Alle på trening fra kl. 10.15 til 10.45 i Stavanger ishall. Første 5 min. ble brukt til å ta lagbilder. Så hadde jeg avtalt med TV vest om at de kunne komme og lage reportasje om Jeanett Hjelm og Ingrid Renli. Flott med interesse for lokale jenter og sporten vår. Tidligere denne uka hadde vi NRK Rogaland på besøk og de har laget denne reportasjen.
Resten av dagen gikk til de vanlige forberedelsene før kamp, spise, hvile, spillermøte og kamp. Klare til kamp mot Danmark.
Norge - Danmark       2-3 (0-2, 2-1, 0-0)
Madelen Haug Hansen
Torsdag 11. april Frokost for alle mellom 9 og 10. Etter et tungt tap for Japan 0-1 ble det lagt opp til individuell tilpasset trening på fridagen. Noen var på is, andre i styrkerommet og siste gruppe på tur. Selv var jeg med gruppen som gikk rundt Mosvatnet, en deilig tur. Er ca 3 kilometer rundt, mye fint å se på. Bl.a et smokketre. Barna kommer og leverer smokkene sine når det er «tid for det»!
Under turen møtte vi på foreldre til spillere som var ute med hundene sine.
Hele laget samlet igjen til lunsj kl.14. Dette er dagen da alle kan være med familie og venner. Neste samling med jentene ble til kveldsmat kl. 22.00. Mange tok turen bort i DNB Arena for å se på livesending fra Jordal hvor Oilers skulle møte VIF denne kvelden. Det ble tap for Oilers så ingen avgjørelse på Jordal denne kvelden.
Har vært innom Norsk Hermetikkmuseum – det anbefaler jeg andre å gjøre også. Mye morsom historie derifra.
Onsdag 10. april Strålende sol i dag og. Frokost igjen i 21 etg. Meget god mat her! Vi blir godt tatt vare på. Vi har samme program i dag som i går. Dvs. En lett isøkt fra 10.15 til 10.45 dog hadde vi 12 på is og resten trente alternativt i dag. Hege blir klar til kamp i kveld :-), vi gleder oss.
Norge - Japan 0-1 (0-1, 0-0, 0-0)
En fartsfylt kamp med et hardt kjempende Norge som i store perioder av kampen var det førende laget. Japan vant allikevel kampen 1-0 etter en scoring i midten av første periode.

Tirsdag 9. april Våknet til strålende sol over Stavanger by. Frokost ble inntatt i 21 etg. kl. 8.45. Marlene Günther er 18 år i dag - vi gratulerte med bursdagsang og sjokolade :-), så "flaut".....
"Førstereis" i VM, Marlene Günther, ble myndig i dag. Vi gratulerer!
Etter frokost bar det til ishallen for en lett treningsøkt. Lunsj kl. 12. Noen bruker tiden mellom lunsj og middag til å gjøre lekser, andre slapper av og noen er i ishallen og ser på kamp. Greit når avstanden er samkjørt mellom alt. Jentene kan gjøre det de selv vil i forhold til oppladning mot kamp kl. 19.30 hver kveld. Vi har Hege Ask på sykelista i dag.... Men håper hun kommer seg fort så hun er klar til morgendagens kamp.
Spillermøte på hotellet med videoanalyse av dagens motstander presentert av Thomas. Siste info til spillerne fra Sten Gunnar og Ole-Anders.
Klare til kamp mot Latvia. I denne kampen spiller Birgitte Lersbryggen sin 50. landskamp for Norge - gratulerer!!
50 Landskamper. Birgitte Lersbryggen med sin aller største supporter, datteren Mia
Norge - Latvia 7-4 (2-1, 3-2, 2-1)
Dagen ble avsluttet med kveldsmat på hotellet kl. 22.45 og oppsummering/spillermøte mellom kl. 23 og 24 for de som ønsket det.
Mandag 8. april I dag har vi hatt en lett trening i DNB Arena fra 11.15 til 12.15. Spist lunsj og harr fridag for resten. De fleste tok seg en tur til Stavanger sentrum. Bussen går rett utenfor hotellet og tar 10 min. Trivelig by Stavanger. Kvelden er blitt i DNB arena den også sammen med 4.700 andre som så kampen mellom Oilers og VIF i sluttspillet. En morsom og innholdsrik kamp. I første pause like før kampen skulle starte for 2 periode fikk 4 av våre spillere utdelt pris for 50 spilte landskamper, disse er: Ingvild Farstad, Mie Berg Iversen, Line Bialik og Christine Smestad. Hege Ask fikk gullklokke for 75 spilte landskamper – Vi GRATULERER.
Trykk på bilde for å se innslaget fra TV2 Sport. Det kan ta litt tid før videoen vises.
I morgen 9 April er det opp il en lett trening klokken 10.15 – 10.45 lunsj – hvile og gjøre de vanlige forberedelsene til kamp. Vi gleder oss til en ny kampdag og håper mange finner veien til DNB Arena for å større oss.
Hedda Gjerde & Silje Holøs
Søndag 7. april 2013 Nå har det gått i ett noen dager med trening, mat og hvile. Det er veldig bra at avstanden mellom hotellet og ishallen er så kort slik at vi kan gå imellom. God stemning i laget.
Østerrike - Norge 3-4 (1-1, 2-1, 0-1, 0-1)
Kamprapport fra hovedtrener Sten Gunnar Jørgensen:
VM-åpningen mot Østerrike ble resultatmessige en jevn kamp. Norge startet aggressivt og offensivt men allikevel var det Østerrike som tok ledelsen midt i første periode. Norge svarte umiddelbart og stillingen til første pause var 1-1.
I andre periode tok igjen Østerrike ledelsen på en kontring etter at Norge hadde mesteparten av spillet i Østerrikes sone. Spillets gang førte igjen til at Norge utlignet. Mot slutten av perioden tok igjen Østerrike ledelsen på en ny kontring før lagene gikk til den andre pausen.   I tredje periode svarte Norge med en scoring i Powerplay. Dermed gikk kampen til overtid hvor Norge tilslutt vant 4-3 etter en scoring etter to minutter.
Norge styrte kampen og vant skuddstatistikken med 45-20. Laget viste en sterk moral og arbeidsinnsats ved å komme tilbake etter å ha ligget under tre ganger.
Andrea Dalen med seiersmålet i Sudden
Fredag 5. april 2013 Vi hadde tenkt oss på gåtur til Prekestolen, men grunnet dårlig vær og føreforhold var det ikke forsvarlig å gjennomføre turen. Det ble Curling i stedenfor!! Dette slo an!! Ikke mange som hadde prøvd det før, en utfordring for alle. Vi hadde 2 fine timer i Curlinghallen. Mens vi var der kom både NRK Rogaland radio og TV for å gjøre intervjuer med Ingrid Renli og Jeanette Hjelm. Veldig bra.
Jorid tar føringen i Curling
Onsdag 3. april 2013 Etter å ha vært hjemme noen dager etter samling i Danmark, bar det til VM i Stavanger. Jenten dro fra Oslo, Stockholm, Trondheim og Bergen til Stavanger. Derifra bar det i buss til  Rica Forus Hotel  hvor vi fikk servert lunsj i 21 etasje, fantastisk utsikt over Stavanger fra denne etasjen.